Un total de 937 kg de residus és la quantitat que van recollir 2.200 persones voluntàries de deu municipis mancomunats
D’aquests, 580 kg els van recollir 2.039 nois i noies d’11 centres educatius
De l’1 al 15 de maig deu municipis de la Mancomunitat La Plana van fer accions de neteja de residus a l’entorn natural en el marc de la campanya Let’s Clean Up Europe.
Els Ajuntaments dels municipis mancomunats, en col·laboració amb entitats, centres educatius i la Mancomunitat La Plana, es van adherir a la campanya i van aconseguir una elevada participació per part de la ciutadania i l’alumnat.
Cada municipi va organitzar la seva pròpia acció. La majoria van començar amb un esmorzar, seguida d’una ruta per l’entorn natural del poble per recollir deixalles i acabant amb un recompte i caracterització dels residus recollits. En alguns municipis també es va aprofitar la jornada per celebrar la Setmana Internacional del Compost repartint gratuïtament compost procedent de la planta de compostatge de la Mancomunitat a la ciutadania, com a fruit del seu esforç.
Aquests són els resultats i el vídeo resum de totes les accions.
- Aiguafreda – En total 248,9 kg recollits i 218 participants. D’aquests, 198,9 kg i 209 persones van ser de l‘escola La Muntanya, que hi van participar el divendres 6 de maig de P3 a 6è. La resta, es van recollir en l’acció que el municipi va fer el dissabte 14 de maig.



- Balenyà – En total 40 kg recollits i 278 participants de diversos nivells educatius de l’Institut Escola Carles Capdevila, que van fer accions al llarg de la setmana del 2 al 6 de maig. Notícia infantil i notícia cicle inicial.



- Folgueroles – En total 89,1 kg recollits i 24 participants a l’acció de municipi que es va fer el diumenge 1 de maig a l’Espai Natural Guilleries-Savassona.



- Muntanyola – En total 28 kg recollits i 64 participants de l’escola Muntanyola, que van fer l’acció el divendres 6 de maig.



- EMD Sant Miquel de Balenyà – En total 10,4 kg recollits i 18 participants a l’acció de municipi que es va fer el dissabte 7 de maig.



- Santa Eulàlia de Riuprimer – En total 38,5 kg recollits i 25 participants a l’acció de municipi que es va fer el diumenge 15 de maig.



- Seva – En total 37 kg recollits i 20 participants a l’acció de municipi que es va fer el diumenge 8 de maig.



- Taradell – En total 106 kg recollits i 541 participants, entre l’acció de municipi i les accions dutes a terme pels centres educatitus: escola El Gurri (3 kg, 33 participants), escola Les Pinediques (15,6 kg, 259 participants), escola Sant Genís (1,3 kg, 24 participants) i Institut de Taradell (43,1 kg, 200 participants).



- Tona – En total 216,1 kg recollits i 895 participants, entre l’acció de municipi i les accions dutes a terme de manera coordinada pels centres educatius: escola L’Era de Dalt (15,1 kg, 90 participants), escola Vedruna Tona (161 kg, 600 participants) i Institut de Tona (37 kg, 200 participants).



- Viladrau – En total 123 kg recollits i 117 participants. D’aquests, 37 kg i 82 persones van ser de l’escola Els Castanyers que hi van participar el dijous 12 de maig. La resta, es van recollir en l’acció que el municipi va fer el diumenge 15 de maig amb la col·laboració d’empreses del poble.



Els resultats d’aquesta edició del 2022 són més esperançadors que els de l’edició passada, en què es van recollir 1.200 kg gràcies a la col·laboració de 1.415 persones de vuit municipis.
El Let’s Clean Up Europe es tracta d’una acció comuna a tot Europa, que enguany ha arribat a la 9a edició i que té per objectiu conscienciar sobre la quantitat de residus que es llencen de forma incontrolada a la natura, i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.